Hayvanlarla ilgili hadisler
12- Esmâ bint Ebû Bekir, "Resûlullah sallallâhu aleyhi sellem döneminde at kesip etini yemiştik" demiştir. (Sahîh-i Müslim Muhtasarı, II, 1942)
Aslında at eti yemek haram değildir. Ancak İmam Mâlik, Inıantfl Azâm Ebû Hanîfe ve Evzâî, mekruh olduğu görüşündedirler. Delilleri ise Ebû Dâvûd'un rivayet ettiği at etinin yasaklandığını bildiren hadistir. ("Et'ime", 26). Ancak bu hadisin sıhhat bakımından kuvuvvetli olmaması, sıhhati kuvvetli olan hadislerde at etinin helâl olduğunun bildirilmesi, Ebû Dâvûd hadisi ile amel edilmesine engel teşkil etmiştir. Bu sebele at etinin kesin haram olması şüphe götüreceğinden yukarıdaki âlimler at etine haram demeyip mekruh demişlerdir. Ancak Nahl sûresinin 5. âyetinde, havanların insanlar için yaratıldığı, bunlardan yararlanıldığı, bir kısmının ise yenildiği belirtildik sonra, "At, katır ve eşekleri binmemiz ve süslenmemiz için yarattı..." buyurulmakla at, katır ve eşeklerden söz ederken, bunların nilmelerine işaret edilmemiş, yük taşımacılığında kullanılacağı bildirilmiştir. Bu sebeple at etinin yenilmesi tartışmalı kalmıştır.
NOT: En sağlam yol, tartışmalı olaylardan uzak durmaktır.