'Biraz Mağrur Biraz Mağdur' raflarda yerini aldı
Türk sineması üzerine yapılan çalışmalarda üzerinde yeterince durulmamış konulardan biri, hiç şüphesiz, filmlerde öne çıkan kahramanlar, karakterler ve tipler.
Sinemamızın mevcut birikimi bu filmleri günümüzden yeniden okumaya dönük iştiyakı/ihtiyacı da beraberinde getiriyor.
Bu minvalde kitaba konu ettiğimiz, sinemamızın ilk dönem örneklerinden günümüze uzanan filmler ve kahramanlar toplumun içinden geçtiği süreçlerle paralel ele alındı. Uzun yıllar yıldız sisteminin hakim olduğu sinemamızın öne çıkan simaları Hulusi Kentmen, Kadir İnanır, Müjde Ar, Hülya Koçyiğit, Kemal Sunal gibi isimlerin hangi açılardan halk tarafından teveccüh gördüğü ve zamanla onlara düşen rollerin nasıl bir dönüşüme uğradığı, içinde bulundukları politik, ekonomik, kültürel bağlam çerçevesinde değerlendirildi.
Sinemamızdaki aydın karakteri, anne temsili, baba temsili, hasta erkek temsili, Kürt temsillerini analiz eden yazılara yer verildi. Türk melodramlarında güzelleşen çirkin kızlar ve sinemamızda öne çıkan bir kahraman olarak İstanbul’a ayrı başlıklar açıldı.
Biraz Mağrur Biraz Mağdur, bu istikamette üretilen çalışmalara katkı sağlamayı ve yeni araştırmalara mütevazı bir kaynak teşkil etmeyi hedefliyor.
YAZARLAR: Ayşe Adlı, Barış Saydam, Havva Yılmaz, Hilal Turan, Hüseyin Etil, Koray Sevindi, Mesut Bostan, Metin Demir, Nur Şeyda Koç, Nuray Hilal Tuğan, Tuba Deniz, Yasin Aydınlık, Yusuf Civelek
İÇİNDEKİLER
Giriş
Tuba Deniz 7
Türk Sinemasında Entelektüel Yabancılaşmanın Serüveni: Romantik Kahramanlardan Postmodern Sıradanlığa
Yusuf Civelek 15
Geçmişten Günümüze Türk Sineması Tarihî ve Avantür Filmlerinde Kahraman Miti
Barış Saydam 35
Baba: Yere Yığılan Kahraman - Türk Sinemasında Baba Karakterine Dair Psikanalitik Siyasal Bir Okuma
Metin Demir 55
Patron Babamızın Tatlı Sert Halleri
Mesut Bostan 83
Melodram, Destan Geleneği ve Toplumsal Cinsiyet Bağlamında Kadir İnanır’a Bir Bakış
Koray Sevindi 101
Türk Sinemasında Minör İmkânlar: Yeni Politik Filmlerde Kürt Kimliği
Yasin Aydınlık 113
''Şaban'' Karakteri Üzerine: Sosyo-politik ve Antropolojik Bir Açıklama Denemesi
Hüseyin Etil 133
Post-Yeşilçam’ın 'Cinsel Özgürlükçü'' İkonu: Müjde Ar
Hilal Turan 149
Biraz Zalim, Biraz Melek: Hülya Koçyiğit
Havva Yılmaz 175
Kutsallık ile Murdarlık Arasında: Türk Sinemasında Değişen Anne Temsilleri
Tuba Deniz 193
Kentleşme ve Toplumsal Sınıf Bağlamında Modernleştirilen Kadın İmajı: Kezban’dan Feriha’ya Türk Melodramlarında “Güzelleşen Çirkin Kızlar”
Nur Şeyda Koç 215
Türk Sinemasının Hasta Erkekleri
Nuray Hilal Tuğan 227
Türk Sinemasında Başrolde İstanbul
Ayşe Adlı 249
Katkıda Bulunanlar 271