Dijital oyun girişimciliğine aday gençler teknopark İstanbul’da buluştu!
Teknopark İstanbul; Üretken Akademi ve Oyunla Gelecek markalarıyla birlikte Dijital Oyun Girişimciliği Kampı düzenledi.
Girişimcilik ekosistemine sağladığı desteklere bir yenisini daha eklemeyi hedefleyen Teknopark İstanbul, ileri düzeyde dijital oyun geliştiricisi ekiplerin şirketleşme serüvenine eşlik etmek ve ekosistemin büyümesine katkı sağlamak amacıyla 19-21 Ağustos tarihleri arasında Cube İncubation kuluçka merkezinde 60 kişiden oluşan 15 ekibi ağırladı.
300 başvuru arasından zorlu mülakat aşamalarını geçen ekipler dijital oyun geliştirme serüveninde yol katetmiş takımlar ve bireysel katılımcılardan oluşuyordu. Bireysel katılımcılarında takımlara eklenmesiyle 15 ekip, 72 saatlik hackathonda oyunlarını geliştirerek jüri karşısına çıktı.
KATILIMCILAR TEKNOPARKLARIN SAĞLADIĞI DESTEKLERLE TANIŞTI
Katılımcılar etkinlik kapsamında Dijital oyun sektörü, girişimcilik eğitimleri ve teknoparkların sağladığı destekler ile ilgili kapsamlı seminerleri takip etme fırsatı buldu. Oyunla Gelecek ve Dijital Türk Oyunları Platformu kurucusu Okan Özbay’ın açılış konuşmaları ile başlayan program, Teknopark İstanbul yöneticisi Özkan Can’ın Teknopark İstanbul sunumu ile devam etti.
İlk gün düzenlenen panelde ise ekipler, Teknopark İstanbul Kuluçka Müdürü Kerim Nalbant, Bites Genel Müdürü Uğur Coşkun, Üretken Akademi Kurucusu Kadir Can Kırkoyun ve ANTASET CEO’su Hasan Ustaosmanoğlu’ndan sektör ile ilgili önemli ipuçlarını dinleme imkanına erişti.
Etkinliğin ikinci gününde Teknopark İstanbul Genel Müdür Yardımcısı Mehmet Şahin Gök tüm ekiplerle tek tek görüşerek çalışmaları ve hedefleri ile ilgili bilgi aldı. Ayrıca sektör deneyimi olan mentorlar tüm takımların projeleri ile birebir ilgilenerek destek sağladı.
Final günü öncesinde sunum eğitimlerini alan ekipler geliştirdikleri projeleri Üretken Akademi kurucu ortağı Berat Şeyma Çelik ve ön kurula sunarak geri bildirim alma fırsatı bulup jürinin karşısına çıkmadan önce son hazırlıklarını tamamladı.
15 EKİP 72 SAATTE GELİŞTİRDİKLERİ PROJELERİNİ SUNDU
Hackathonun son gününde juri karşısına çıkan 15 ekip 72 saatte geliştirdikleri projelerini kendilerine verilen sürede aktardı.
Yapılan değerlendirmeler sonunda 5 ekibin ticarileşme süreçlerinde Teknopark İstanbul’a kuluçka şirketi olarak girmeleri için ön değerlendirme aşamasını geçmesine izin verildi. Diğer 10 ekip içinde ön kuluçka süreçlerinde desteklenmeleri kararlaştırıldı.
Dijital Oyun ekosisteminin büyümesi ve gelişmesi için Cube Beyoğlu uydu kuluçka merkezini açan Teknopark İstanbul kurula girecek ekiplerin kabul alması durumunda bu merkezde şirketleşmeleri için destek sağlayacak.