Hz.Muhammed hadisleri neden yazdırmadı?
Hazreti Muhammed (Sav.), hadislerin yazılmasına neden müsade etmedi? Dört halifeden sonra sahabeler hadisleri neden yazma gereği duydu?
Hadisler Hazreti Peygamber döneminde yazılmadı. 4 Halife Dönemi'nde de yazılmadı. Hazreti Peygamber neden yazılmasına müsade etmedi? Dört halifeden sonra sahabeler hadisleri neden yazma gereği duydu?
Bu önemli sorunun cevabını, Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Kelam Ana Bilim Dalı Başkanı Profesör Doktor Şaban Ali Düzgün, Karşılaştırmalı Dinler Uzmanı Araştırmacı Yazar Aytunç Altındal ve Bahçeşehir Üniversitesi Medeniyet Araştırmaları Merkezi Başkanı Profesör Doktor Bekir Karlığa, Ruhat Mengi'nin hazırlayıp sunduğu Her Açıdan programında verdi.
Prof. Dr. Bekir Karlığa şunları kaydetti:
Bir yanlış anlamaya mahal vermeyelim. Uydurma ve zayıf hadislerle İslam âlimleri hakikaten tarihte eşine az rastlanır bir kritik çalışması yapmıştır. Hadis metelojisi konusunda yapılan çalışmalar takdire şayandır. Bazen daha da aşıya giderek hadislere Kur’an kritiği uygulamışlardır. Uydurma hadisler konusunda İslam bilgileri de şikâyet etmişler ve bunu temizlemek için çaba harcamışlardır.
İSLAM AKLA ÇOK ÖNEM VERMİŞTİR
Dinler içinde akla en çok önem veren din İslam dinidir. Ve aklı en üst seviyeye çıkaran kitap da Kur’an’ı Kerim’dir. Aklın çeşitli veçhelerini anlatan direkt 100 ayet vardır. Dolaylı 100 ayet var. 6600 civarındaki ayetlerden 100 tanesi akla teşvik ve aklı savunan ayetler vardır. Diğer kitaplarda bu kadar gözükmüyor.
DİNDE YENİLENME
‘Akla bu kadar önem veren din niçin aklı geri plana itti.’ sorusuna şu cevabı verebiliriz. Dinde yenilenme zoraki olarak yapılsın denilince yapılacak olamaz. Dinde yenilenme dini anlayışı kavrayacak dinde bilim ve düşünce adamlarını yetiştirerek olur. Bir zihniyet yapısı gerektirir. İslam’ın ilk 3 asrında bu bilinç gözükmüştür. Ve bu döneme İslam Rönesansı denir.
HADİSLER İSLAMDAN 80 YIL SONRA YAZILMAYA BAŞLADI
İmamı Buhari Türk’tür. Bir hadis rivayeti için Buhari, Buhara’dan kalkıp Mısır’a gittiği söylenir. Hz. Peygamber Kuran’ı Kerimle karıştırılır diye hadislerin yazılmasını yasaklamıştır. Sahabeler ve dört halife de bu geleneği devam ettirmiştir. Tabiî ki sahabeler ölmeye başladığında bunlar unutulmasın diye 80 yıl sonra hadis yazılmaya izin çıkmıştır.
HADİS KUR’AN’IN YERİNİ TUTMAZ
Hadis Kur’an’ın yerini tutmaz. Kur’an’ı açıklar. Yahut Kur’an’da olmayan bir konuda hüküm verir bize. Genel kabul budur. İslam’ın vahiy müessesi çok önemlidir. Bizim çok karıştırdığımız noktalardan biride bu. İslam’ın vahiy müessesinde peygamberin bir konumu yok. Vahiy doğrudan peygamberin melek aracılıyla aldığı emirleri vahiy kâtiplerine yazdırarak kendisinin bir müdahalesi söz konusu değildir. Peygamber okumayı bilse de yazmayı bilmiyordur. Vahye güvenilirlik böyle kazanılır. Ve peygamberin okuma yazma bilip bilmediği de çok tartışılmıştır.
MORALHABER.NET
-
Gorkem 10 ay önce Şikayet EtS.av efendimiz ağzından cikanlarin yazilmamasini istememiş ve men etmiştir.kuran değiştirilemez kesin dir zaten herkesin anliyacagi dilde yazılmıştır bir başkasının yorumlaması a ne gerek var zamanın din bilgin leride kıyas edip dogrulugunu emin olduklarida yazilmistir.Emeviler ve Abbasiler devrinde en büyük zulumu kuran na karşı hadis kitabı i koydular ben bunu bilirim.Beğen Toplam 12 beğeni
-
Yusuf Palta 3 ay önce Şikayet EtBu yorum Mesut istanbuli için! Asıl bu çok cahil bir yorum! Resul'ün görevi Kur'an'ı duyurmaktır ve bu Kur'an'da defalarca kez tekrar etmektedir. Kur'an'ı açıklayan yine Kur'an'dır. Kur'an okumuş olsaydın bu saçma yorumu yapmaya çekinirdin. Sanki hadislerinizde tek bir çeşit namaz varmış gibi bir de bununla övünüyorsun. Belli ki henüz iman ettiğin hadislerinden bile haberdar değilsin...Beğen Toplam 1 beğeni
-
Mesut istanbuli 8 ay önce Şikayet EtÇok cahil bir yorum, eğer Kuranı herkes anlayabilecek olsaydı Peygambere gerek kalmazdı, hadis inkarı Peygamber inkarı demektir ve küfrü gerektirir. Bu hadis inkarcılarına sormak lazım, namazların kaç rekat olduğunu bize Kurandan gösterebilirler mi, elbette göstermezler çünkü bu husus Kuranda yoktur, bunu ancak Peygamberimizden öğrenebiliyoruz, bu hadis inkarcıları şeytanın dostlardır.Beğen Toplam 2 beğeni
-
Mevlüt BAĞCI 16 yıl önce Şikayet Etnankör ve kalleşler. Ruhat Mengi hanımefendinin programını ben de izledim Koca koca profların yayından alacaklarını düşündüğü içinmi yoksa zamanın hassasiyetine dair ısmarlama bir haber program olduğu için mi bilmiyorum , Türban yarda başörtüsü konusunda dinimize ellerinden gelen kalleşliği yaptılar . Bu kadar da olmaz Allah aşkına biraz erkek olunda doğruları söyleyin Neredeyse bir müslüman kadın başını göğsünü açar çarşı pazar gezer gösterdiği her erkek için de bilmem ne kadar sevap kazanır diyeceksiniz.Sizi Allaha havaleBeğen Toplam 5 beğeni
-
Mümin Müminoğlu 16 yıl önce Şikayet EtKısaca - Hadisten Hadise Fark Var. Tüm Kütüb-i Sitte\'yi okumuş ve Mütevatir Hadisler\'i derlemiş biri olarak: 1. Kuran ile Hadis birbirinden ayrıdır; hadis Kuran\'a eş olmadığı gibi asla benzer de değildir. 2. Buna rağmen hadisler toptan reddilebilecek bir kaynak da değildir; fakat içlerinde uydurmalar, çelişkiler vs vardır. (Hadis alimleri de mevcut hadislerin %98\'ini kitaplarına almamıştır!!!) 3. Putkıran\'a: sünnete hiç uymayan \"gafil, fasık\" gibi ithamları anladık da \"münafık\" ne demektir? Başkasına kafir diyenin hali hadisçe nedir?Beğen Toplam 4 beğeni
-
yahya demir 16 yıl önce Şikayet Ethz. Peygamberin hususi hadis yazıcıları vardı.... Hadis ilminde yüksek ihtisas sahibi olan biri olarak şunu söylemeliyim..Hz. Peygamber (a.s) hadis yazıcılari vardı..hatta bu yazıcılardan bazılarına bazı sahabiler yazmamalarını söylediler çünkü genel manada herkese yazma izni yoktu, onlarda durumu hz. peygambere iletmiş efendimizde yazmalarını yani yazmaya devam etmelerini emir buyurmuştur..hadis usulu eserlerine bi göz gezdirelim lütfen..başka alanlarda uzmanlık yapıp her naneye karışmayı maharet bilen bazı hocalarımız var..dikkat buyuralım..Beğen Toplam 2 beğeni
-
delioğulları 1 yıl önce Şikayet Etsenin din hocan yahudi hizmetçisi belli hadis yazıcısı yok tam tersi yasaklamıştır cahillet siziBeğen Toplam 6 beğeni
-
55 34 55 1 yıl önce Şikayet EtPeygamber efendimizin yasakladığı ağzından çıkan söylemlerin yazılması olayına öyle cevap veriyorsun ki hadis ilminde ihtisas yaptım diyorsun.bu ne yaman bir çelişki.peygamber yazmayın diye yasak koyuyor,sende ihtisas yaptım diyorsun.sana mı yoksa peygambere mi inanalımBeğen Toplam 12 beğeni
-
Mesut tatar 1 yıl önce Şikayet EtYanlış bilgiBeğen Toplam 1 beğeni
-
Hüseyin Başköy 2 yıl önce Şikayet EtGerçeklere aykırı bir yorum. Peygamber hiç bir zaman, kimseye, benden sadır olan sözleri yazın dememiştir. Gerek olsa idi, Peygamber nasıl Kur'an'ı yazdırdı ise, sözlerini de yazdırırdı. Aksine Kur'an'ın yanına yeni bir kitap mı koyuyorsunuz demiştir.Beğen Toplam 14 beğeni
-
Muhammed Nezir 16 yıl önce Şikayet EtHadis Yazanlar.. Kısa kesiyorum. 4 halife döneminde hadis yasaklanmamıştır. Fakat hadis yazıcıları yasaklanmıştır. Yani hadisleri yazanlar, hükümetin belirlediği kişiler olmuştur. İslam dininin içini boşaltıyorlar. İslam dört temel direk üzerine kurulu. Kur\'an, (içerdiği hükümler) Sünnet, (Hz.Peygamber\'in (sav) söz ve fiilleri) İcmâ\'(İslam bilginlerinin görüş birliği içinde bulundukları konular) Kıyas, (birbirine benzeyen meselelerin hükümlerinde de benzerlik bulunması) Bunlara inanmak farzdır.Beğen
-
Müslüman 1 yıl önce Şikayet EtYahu İslam dininin içi nasıl boşaltılabilir? Allah Kur'an'da bu kitabı biz indirdik biz koruyacağız demiyor mu, bu kitap tamamlanmıştır bu kitaptan sorguya çekileceksiniz demiyor mu? Hz.Peygamber'in yaşayışı Kur'an'a göre değil mi o halde bize niye Kur'an yetmiyor diyorsunuz? Haşa bu Allah'ın ayetine karşı gelmek sayılmaz mı?Beğen Toplam 16 beğeni
-
Hüseyin Başköy 2 yıl önce Şikayet EtHz.Ebu Bekir de Hz.Ömer de hadis yazanları men etmiştir. Hatta yanında böyle söz olanlara, onları yakın demiştir.Beğen Toplam 9 beğeni