Bediüzzaman’ın mecâzi ve ilâhi aşka bakışı nasıldı?
Bediüzzaman’ın mecâzi ve ilâhi aşka bakışı nasıldı?
Geçtiğimiz gün gazeteler arasında dolaşırken bir haber karşısında bir süre durdum, ruhumda o an anlamlandıramadığım bir kızgınlık ve hayret duygusu oluştu. Haber aynen şöyleydi:

Yorumlar19

  • Neslihan 2 yıl önce Şikayet Et
    Bu yazıya tek cevabım Allah sana bildirsin, her genelleme yanlıştır tıpkı bu cümlem gibi. Kimin nerede Allah'ı bulacağını bir tek Allah bilir. Aşktan mi sefkatten mi belki nefretten. Allah her duyguyu kendine çevirir hak olan sadece budur.
    Cevapla
  • Tugba 6 yıl önce Şikayet Et
    Helal olsun... cok mantikli... katiliyorum...
    Cevapla Toplam 1 beğeni
  • Okan kazova 7 yıl önce Şikayet Et
    Meryem Aybüke sinan Rabbim sizden razı olsun .sizin gibi düşünenlerin sayısını artırsın.yazınızı defalarca okudum.bakış acım değişti.özellikle bediüzzaman Şevkat tanımı...
    Cevapla
  • La Edri 14 yıl önce Şikayet Et
    neden mi Risale Okunur?. bir arkadaş başörtüsüne teferruat diyen gruptan bahsetti... bilmelisinki ey okuyucu o teferruat diyen grupla nurcuların bir alakası yok.. sadece var zannediliyor.. hakiki nurcu öyle birşey demez, diyemez, bu Srık bu baş ile çıkan bir zatın (eğer yolundan gittiğini söylüyorsa) asla başörtüsüne Teferruat diyemez.. diyende nurcu değildir..
    Cevapla Toplam 1 beğeni
  • hasan 14 yıl önce Şikayet Et
    ziyeretçi arkadaşıma niçin risale- i nur?. risalei nur kuranın çok tesirli bir tefsiridir. kuran varken nedenrisalei nurmu?çünkü kuranda yazılanları günümüz şartlarında en iyi ve anlanacakşekilde olan risalei nurdur.bu zamandaki dinsiz felesof ve bilim adamlarına ALLAH ı 2*2=4 eder derecesinde ispat eden başka bir eser yok. baş örtüsü konusuna gelince orda haklısın . ama risale-i nur cemaati yalnız o gruba ait bir cemaat değilki. bugün yazıcısı. okucusu vs çok çeşitlisi var. o yüzden araştır ve oku . sonradan cübbeli ahmet hoca gibi olma !!!!!!!
    Cevapla
  • Ayşe Hailal 14 yıl önce Şikayet Et
    Munazaralı konuşmamak kaydıyla.... Munazara hatta atışmaya varacak hıçbır konuşmanın ıçınde olmamak ancak ınandğm şeyler adına konuştğumu belırterek şunu soylemek ısterımrısalerın ve ustadın adına soylenenlere kseınlıkle katılmıyrm..ben eserlerıde,KURANIDA,guncel temel eserlerıde okumaya çalşrm..ne eserlerde başka bırşey okumayn dıye bır ıbare geçer, ne de bu şekılde bır temayul vardır. Lutfen hakszlık ederek bır topluluğn ve kıymetlı bır buyugn hakkına gırmeyelm vebalı ağırdr.
    Cevapla
  • demokrat 14 yıl önce Şikayet Et
    Bediüzzaman asrın idrakini iyi okumuş bir isimdir.... Aşk günümüz insanının elindre maalesef kepaze olmuştur. sokaklara bakınız işlenen cinayetlere bakınız, yuvaların dağığlma şekline bakınız içinde yanlış aşkların isdüşümlerini bulursunuz. İşte böylesine hastalıklı bir ilişki ne kadar sürüyor görüyorsunuz. o halde kadın ve erkek birbirene şefkat ve merhamet hisleriyle bağlanmalı, aşk denen hastalığı sevgiye dönüştürmenin yollarını bulmalıdır. Aybike Hanımefendi, Bediüzzamanın bu yönünü bizlere gösterdiğiniz için teşekkürler. saygılar.
    Cevapla
  • ali demir 14 yıl önce Şikayet Et
    Kalpte Ne Varsa Dışarıyada O Yansır. buradaki eleştiriler dikkat edersek şahsi ve kişiye odaklı değil. kişilerin üzerinde görünen yanlışlıkların aslında bir zihniyet ve hayat anlayışlarına yönelik olduğu apaçıktır. Efendiler olay kişileri eleştirme gibi basit bir iş değil. Kısacası bana nasihat edecek kişinin o konuda elleri temiz olmalı. o kadar
    Cevapla
  • Ayşe Hailal 14 yıl önce Şikayet Et
    başortusu. ıstanbulda buyumş bırı olarak arada gezmek amaçlı gttığmde gorduğm tesetturlu profılnden hıç haz etmıyrm ve bu konudakı yorumlara katılyrm ama bu genele teşmıl edılemeycek bır durumdr.kapalı açık ayrımıyla ınsanlara etıketler takmak kapalı bır bayan olarka benım dahaı yapmakta ımtına ettğm bırşeydr kı gerçekten bu zamanda bu yargıyla kımseye ahlaklı ahlaksz demek doğru olmaz.genel temayule gore değıl şahıslara gore yorumlar yapmak hakkanıyete en yakışır durmdur yoksa hukukszluk yapmş olurz.
    Cevapla
  • Ayşe Hailal 14 yıl önce Şikayet Et
    Yorumlara hıtaben. Bır kaç yorumcunun yorumuna hıtaben yorumumda eserlerden (rısaleı nur) bahsettğm ıçın şu açıklamayı yapma gereğı duydm..lıseden berı eserlerı okumaya çalşan bırı olarak bu şahsı manevı ıçınde olmaktan hep onur duydum..en onemlsı hayata karşı dırencım, bakışım değıştı (musbet ortamda buyumş bırı olmama rağmen)..hasılı eserlerın zor olduğu doğrudr ama kolay olan hıçbırşey yoktur hayatta..ve zor elde edılen şeylerın kıymetı daha çok bılınır. duşunmeye anlamaya sevk eden hçbırşey uyuşturmaz fıkrı açar.
    Cevapla
  • çelik arslan 14 yıl önce Şikayet Et
    aşkın cenazesi var aslında bugün. aslında züleyhanın hikayesi, bizim aşkımızın da hikayesidir. beşeri aşktan ilahi aşka yükseliş anlatılır bu kıssada. züleyha aşık olanın vebali yoktur dediğinde yusuf senin duyduğun şey aşk değil heves demiştir. aşk insana kötü bir iş yaptırmaz. yani algılamaya göre değişen bir kavram bu aşk. sonra züleyha masivayı yani dünyaya ait olan her şeyi bıraktığında yusufa kavuşmuştur. bence hz yakup da aşıktı. Allaha duyduğu aşk, hz yusuftan ayrılmasına sebep oldu. çünkü sevgilinin ortağı yoktur. ah minel aşk
    Cevapla
  • çelik arslan 14 yıl önce Şikayet Et
    işitin ey yarenler aşk bir ateşe benzer aşkı olmayan kişi misali taşa benzer. güzel ve farklı bir düşünce, bambaşka bir bakış açısı. ama ben yunus emre ye ve tasavvufun bize anlattığı aşk anlayışına daha yakınım. batıda ve doğuda farklı bir aşk anlayışının olduğu malum. aşkın cinsellik boyutu ve modern dünya ile alakalı olan kısmı daha çok batı aşklarının özelliği. doğu medeniyetinin aşk anlayışı bambaşka. aşkı ilahi ve beşeri aşk olarak ikiye ayırmış medeniyet mimarlarımız. muhyiddin i arabi tabii aşkı da eklemiş ve üç farklı aşk anlayışı tanımı yapmıştır.
    Cevapla
  • kazim bulut 14 yıl önce Şikayet Et
    vay bee. Yusuf İle Züleyha aşkına vakıf olmadığınıza üzüldüm. Züleyhanın duası neden kabul edilmişti, hiç merak ettiniz mi? Züleyha önce cismani olanı sevdi çünkü RAHMANı bilmiyordu. Rabbi tanıyınca bedenden ve onun isteklerinden vazgeçti. Külliyen reddetti hevasını. Yusufa kavuşunca RABB ona inayet etti çünkü o artık saliha bir hanımdı. Kalem ehli biraz daha dikkatli olmalı hele de konu YUSUF İLE ZÜLEYHA ise.Aşk tenden tîne gelişir. Hz. Havvanın yaradılış öyküsünü ve evlilik hakkındaki hadisleri unutmayınız.
    Cevapla
  • Sinan_Mrt 14 yıl önce Şikayet Et
    .. Risaleleri anlamak çok zor Kuran bile mübin olarak inmişken risale neden böyle anlamak zor.
    Cevapla
  • neslihan gülbahar 14 yıl önce Şikayet Et
    ÇOK HOŞ BİR YAZI... Beğenerek,zevkle okudum...kaleminize ve yüreğinize sağlık....
    Cevapla
Haber7 Mobil Sayfa Banner'ı Kapat