Defne'yi Hıncal'dan daha iyi bilen birini biliyorum
Bu yazı, Hıncal Uluç yazısına karşıt yazıların karşısında ya da yanında değil. Hem Hıncal Uluç’un yazısı yerine hem de Hıncal Uluç’a karşı yazılanlar yerine yazılmış bir yazıdır.
Yorumlar119
hasan karafil13 yıl önceŞikayet Et
derviş. helal be hocam bu kadar teferruatlı düşünmek,evet çok dikkat lazım,adeta kendmi sırat köprüsünde zannettim.bir de kınamak idda sahibi olmakla eş anlamlı,bu da tehlikeli,yani sınanabiliriz.selamlar.
BeğenCevaplaToplam 3 beğeni
Ali Gel13 yıl önceŞikayet Et
Yanlış anlaşılmasın. Fuhşiyat derken zinadan bahsetmedim. Her türlü haramı kastettim. İçki içmek kadın erkek iç içe eğlenmek vs.
Yoksa birilerine bir günah yükleme değil amacım.
Toplum önünde işlenen suçlar toplumu kötü yönde etkilediği için bunlara karşı cephe almakta beis yoktur.
BeğenCevapla
Ali Gel13 yıl önceŞikayet Et
Toplumun önünde işlenen suçlar!. Eğer bir suçu toplum önünde alenen işliyorsanız bütün toplumu etkilemiş olursunuz. O günahın daha çok yayılmasına vesile olursunuz. Bu sebeple her türlü tenkite maruz kalmanız gayet normaldı. Ama gizli yapıyorsanız, örneğin nefsinize yenik düştünüz ve içki içtiniz. Ama bunu gizli bi yerde yaptınız. Duyulması durumunda da utanacaksanız bunu birinin araştırması ve yayması gıybettir. Allah korusun.
BeğenCevapla
Ali Gel13 yıl önceŞikayet Et
Her arkasından konuşulan gıybet değildir. Kişi eğer alenen bir günah işliyorsa, bunun duyulması umurunda değilse bu kişinin yaptıklarını başkalarına anlatmak gıybet değildir. Aksine bak şu kişiden uzak dur bu adam şu günahları alenen işliyor. Hiç de pişman değil. Zaten saklamak da istemiyor. Hatta üstüne böbürleniyor.
İşte bu adamın hem önünden hem arkasından konuşulur. Öldükten sonra da konuşulur. (Tabi o hal üzerine öldüyse, Pişmanlığını dile getirmediyse)
BeğenCevapla
semih13 yıl önceŞikayet Et
Teemmel-2. Ölümün arkasından konuşulur diyen arkadaşıma sesleniyorum. Tebbet suresi açıkça inkar eden,tahrip eden ve açıkça müşrik vasfı olan iki kafirden bahseder.Onların cehennemlik olduklarını Allah (cc) bize bu sureyle bildirir. Bunlar asla bizim ölümüz olmayan Ebu Leheb ve karısı Hammaletel HatabdırBu dediğinizin aksine Nesaide geçen şu hadis-i şerife dikkat lazımdır.Ölülerinizi iyilikle anın.Eğer cennetlikse kötü söylemekle günahkar olursunuz.Cehennemlikse, zaten içinde bulunduğu hal kafi gelir
BeğenCevaplaToplam 2 beğeni
Ali Gel13 yıl önceŞikayet Et
Ölünün arkasından konuşulur. Örnek: Tebbet süresi.
Gerekirse konuşulur. Toplumu uyarmak için şu adam şöyleydi hayatı fikirleri böyle yanlıştı. Bunu örnek almayın bunun gibi olmayın diye konuşulur.
Defneye yapılan iftiraya takıldığımı zannedebilirler. Benim derdim o bar senin bu bar benim gezmesidir. Yoksa ondan sonrası teferruattır. Sarhoş bir insan her şeyi istemeden yapabilir. Fakat başta sarhoş olması kendi elindedir. Ha eğer birileri elini ayağını tutup zorla içki içirdiyse ve sonra zorla bara götürdüyse bir şey diyemem...
BeğenCevapla
Ali Gel13 yıl önceŞikayet Et
Yumuşak sözle anlatalım evet. Evet başta yumuşak sözle anlatalım. Ama biz ne yapıyoruz iş işten geçmiş çoktan vefat etmiş kişinin yaptıklarının affedilebileceğiniz söylüyoruz. Bunun yerine o kişi canlıyken seçim şansı varken uyardık mı. Şimdi 70 milyon çıkıp iyi kızdı desek bir yararı var mı Allah indinde. Onun yerine birimiz çıkıp yahu ne yapıyorsun senin bu yaşantın Allahın istediği gibi bir yaşantı değil dedik mi? Şimdi kalkıp birilerini aklamaya paklamaya çalışıyoruz.
BeğenCevapla
arzu Demirel13 yıl önceŞikayet Et
Bilgi lutfen. Bu yazı için teşekkürler. Benim din bilgim sizler kadar değildir. Sorularımla ilgili beni aydınlatırsanız memnun olurum.
1-Kuranda zina demek için 4 şahit gerektiği yazar mı yazmaz mı?
Evden tüm gece çığlıklar duyulmuş, komşuları söylüyor.Defnenin eşi aldatmaya inanmadığını söylüyor ama tüm halk emin, kara çalıp duruyor.
2- Birinin arkasından konuşup, günahını alırsak, onun günahlarını üstümüze alır mıyız?Bize bir şey olmaz mı?
3-Kültürümüzde ölünün arkasından konuşmak var mı?
Toplumca sınıfta kaldık.
BeğenCevapla
ali osman13 yıl önceŞikayet Et
kavl-i leyyin (yumuşak söz). velhasıl Allahı inkar eden kefere-fecere takımına bile kapatılmayan tövbe kapısını beyhude kapatmaya çalışmayalım.Günahkarla değil günahla bir derdimiz olmalı.Kuranın naklettiği firavuna bile yumuşak sözle konuş diye dergah-ı ilahiden Hz.Musaya verilen nasihatı dinleyelim."İkiniz Firavuna gidin, çünkü o, azmış bulunuyor. Ona yumuşak söz söyleyin, umulur ki öğüt alıp-düşünür veya içi titrer-korkar." (Taha Suresi, 20/43-44) Kurani-nebevi metod net.Gerisi artık bize kalmış...
BeğenCevapla
Nedim Kurnaz13 yıl önceŞikayet Et
Allah Razı Olsun. Merhumenin vefatından beri okuduğum en güzel yazıyı kaleme almışsınız. Teşekkür ederim.
BeğenCevapla
ALPER ATMACA13 yıl önceŞikayet Et
10 numara bir yazı. ...
BeğenCevapla
ali osman13 yıl önceŞikayet Et
tebliğde metot. Gelenekleri yüzünden kendi mahdumunu öldürebilen birisini Hz.Ömer yapabilen süreç doğru olanıdır.Günahta zirveleri aşmış Ebu Cehile belki 100 defa tebliğ için giden bir peygambere yakışan bir ümmet olmak istersek sabırla ,kimseyi dışlamadan , günahkardan değil günahtan gıcık alarak yolumuza devam etmek durumundayız.Eli müslüman kanıyla kanlanmış Ebu Süfyanı ve Muaviyeyi kabul edebilen ve onları da sahabe yapan nebevi süreci uygulamalıyız..Gerisi hak desenli fantezi ve enaniyet olarak kalır.
BeğenCevapla
Ali Gel13 yıl önceŞikayet Et
Bakın bakalım Ayetlerde ve Hadislerde neler yazıyor. Birbirimize laf ebeliği yapmak yerine kaçımız Ayet ve Hadislerde neler yazıyor diye bakıyoruz. Hep kendi kişisel düşüncelerimiz. Yahu üşenmeyin bakın. Aleni günah işleyenler, günahlarında ısrar edenler, günahları hakkında böbürlenenler hakkında Ayetlerde ve hadislerden neler geçiyor?
Bana değil Allaha ve Resulüllaha kulak verin...Ve ondan sonra gelen sahabelere.
Ben defneyi cehenneme gönderme derdinde değilim. Haşa benim haddime de değil. Ama artık iyiye iyi, kötüye kötü demesini bilelim.
BeğenCevapla
Ali Gel13 yıl önceŞikayet Et
Arkadaş sahabeyi örnek vermiş.. Sahabeler kızını gömmeyi bırakıp insanların en üstü haline gelmeden önce İMAN ettiler. O iman ki dünyadaki her şeyi bir tarafa bırakıp Allahın ipine sımsıkı sarılmaya vesile olan bir imandı. Hangimizde bu iman var. Hangimiz bu imanı aşılamak için uğraş veriyor.
Ama ilk fırsatta bize ve toplumumuza çok kötü örnek olmuş kişileri sanki çok masum şeyler yapıyor gibi gözümüzün içine sokuyorlar. Azıcın onları yermeye kalksak dindarım diye geçinen insanlar bile eleştirmeye kalkıyorlar.
BeğenCevapla
Ali Gel13 yıl önceŞikayet Et
Eğer böyle devam edersek.... Böyle devam edersek birbirimizi günahlara karşı uyarmayı bırakıp da, üstüne bir de" kötü şeyleri nehyedenleri", "kötü işler yapanları uyaranları" ve "kötü şeyler yapanları bak bunlar bize kötü örnektir hem de çok kötü örnektir" diyenleri kınamaya devam edersek bir gün biz de onlarla haşroluruz Allah korusun...
Ondan sonra istediğin kadar çiçek böcek edebiyatı yap dur...
Ben hadis ve Ayetlerden örnek verirken birileri laf ebeliği yapıyor.
Yorumlar119