Bediüzzaman’ın fikri cephesi sıra dışıdır. Yani o hem iman ehli olarak, hem de mütefekkir olarak bu yüzyılın değil son birkaç yüzyılın en büyük zirvesidir.
Yorumlar9
Kamil13 yıl önceŞikayet Et
nerdeyse Kuran bediüzzama indi diyeceksiniz. verdiğiniz bilgiler de doğru değil ,bir defa kürt said padişaha karşıydı ve gitmesi için çok gayret gösterdi,işin ilginci tam Atatürkçüydü ancak sonradan ne olduysa onuda istemedi,sizlere ne oluyorsa Allah'ı Kuran'ı bırakıp kendinize veliler ediniyorsunuz ? hadi arapça Kuran'ı anlamıyorsunuz peki türkçe mealleride mi anlamıyorsunuz,eğer türkçeyide anlamıyorsanız arapçayı türkçeye çeviren birilerini bulun günümüzde bir yığın arapça bilen var,ama sizler bölmeyi bölünmeyi maharet biliyorsunuz,sizden öncekiler gibi bölünüp helak olmayın ayetide mi size birşey ifade etmiyor,Allah sadece kürt saide mi akıl vermiş,siz idrak edemiyorsunuz da her konuda başkasınımı arıyorsunuz
BeğenCevaplaToplam 3 beğeni
cengiz7 yıl önceŞikayet Et
saçmalama risaleler tefsir dir. kısacık meallerden daha iyi anlatır kur an ı risaleye karşı olan kur an ı anlamaya karşıdır..
BeğenToplam 1 beğeni
Nehir Irmak13 yıl önceŞikayet Et
İslam Birliği'nden yana şüpheye hiç düşmemişti. Bediüzzaman gerçekten muhteşem bir insan. Onun İslam'ı yeryüzünde yaymak için göstermiş olduğu çabaya hayranım. Allah'a tam teslim bir Müslüman. Örnek alıncak bir Müslüman. Hayatı boyunca İslam birliğini savunmuş, bunu kendisi görememiş ancak gerçekleşeceğinden hiçbir zaman şüpheye düşmemiştir.
BeğenCevaplaToplam 5 beğeni
m. mustafa k.13 yıl önceŞikayet Et
Medeniyet teknolojiye mi bağlıdır ki,... "Teknolojiye dayalı terakki" anlayışını Bediüzzaman hangi öncelikle tavsiye etti, hatta yazara göre reçete olarak gördü, tartışılır bir mevzu.. Aynı anlayışı savunan Batı düşüncesinin, bunu kendi Seküler ve maddeci anlayışına dayanak kıldığı unutulmamalı. Ve teknolojik kalkınmayı esas almanın, aynı zamanda manayı, sanatı, geleneği vs.yi ötelemek anlamına geldiği de (Batı tecrübesiyle) iyi hatırlanmalı. Zaten bu belirgin farktan ötürüdür ki, Batı; Doğu'nun maneviyatla yoğrulmuş 'aklına', ancak Oryantalizm gözlüğüyle bakabilmiştir. Ve Oryantalist fikrin en önemli esaslarından biri de, 'teknoloji temelli kalkınmanın' ancak kendilerine mahsus olduğunu; dolayısıyla da Doğu'nun bu şekilde kalkınmayı kabul etmeyecek bir fikir ve maneviyata sahip olduğunu bilmek olarak kendini göstermektedir..
BeğenCevapla
Ahmet Ar13 yıl önceŞikayet Et
İNANMIŞ İNSAN YAZISI. Meryem Hanım'ın yazısı tam bir "inanmış" insan yazısı. Bir insan bir mürşide böyle inanır. Dersler çıkarmak lazım. Allah yolunca yol aldırsın diyelim.
BeğenCevapla
Abdullah13 yıl önceŞikayet Et
Emre bey. Emre bey teşekkür ederim.
BeğenCevapla
Ezel13 yıl önceŞikayet Et
Güzel Yazı, tebrikler. Aybike hanım şaşırtmaya devam ediyor. Farklı bir ses, farklı bir kalem ve düşünce. Hiç bir yere oturtamadığım sıradışı bir entelektüel hanım. Bediüzzaman'ı en iyi anlatan ve tanıtan isimlerden birisi. kutluyorum. Abdullah Bey, nice başıörtülü kadın var içinde fikir yok, nice başı açık kafa var içinde sıradanlık yok. Baş örtüsü bir emirdir evet ama bazı kadınlarımızı sanırım yaptıkları işlerden dolayı hoş görmemiz gerekiyor. Aybike hanım başı kapalı olsa da açık olsa da bizim için kıymetli bir yazardır. Allah razı olsun.
BeğenCevaplaToplam 3 beğeni
yıldırım13 yıl önceŞikayet Et
süper. elineze sağlık
BeğenCevaplaToplam 1 beğeni
Abdullah13 yıl önceŞikayet Et
Şaşırıyorum. Başörtüsünün İslam'da imanın şartı olmadığını biliyorum. Ama gene de şaşırmadan edemiyor. Nasıl bunları yazabilen kişi tesettüre uymuyor. Tekrar söylüyorum başörtüsünden daha önemli emirler var ve tek şart değil bunu biliyorum.
Yorumlar9